www.cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband! investerasmart.blogg.se - Vi måste sänka skatterna i det här landet!!

Vi måste sänka skatterna i det här landet!!

Socialtskydd ja det är väl vettigt att betala för om de människorna verkligen är sjuka, men det finns så jävla många lata människor i det här landet så vette fan om det är värt att betala skatt på dom. 

Näringsliv alltså kollektivtrafik och sånt ja om det verkligen är värt att betala skatt för det är ju diskutabelt vi betalar ju varenda tur vi tar och dessutom höjs priserna varenda år det slår aldrig fel. Sen vägarna att betala skatt för det är ju jävligt onödigt när de bygger om fullt fungerande vägar. 

Bostader och samhällsutveckling vi betalar alltså för något som vi inte får för det är ju faktiskt bostadsbrist i det här landet, vattenförsörjning men det får man också betala dubbelt för och gatubelysning varför i helvete ska jag betala skatt för att andra människor är mörkrädda jag har då aldrig bett om nån jävla gatubelysning. 

Utbildning där det är gratis att utbilda sig och skolplikt vilket är fullständigt skitsnack eftersom jag själv som liten inte fick gå färdigt riktigt i grundskolan så vet jag att staten misslyckas på dessa punkter så totalt onödig skatt. 

Att vi ska betala till försvaret är ju totalt ogrundat för det här landet skulle inte klara av ett krig och efter allt man läst i tidningar att de är för lata att gå några mil. men vad tror dom de skulle få göra i ett krig då? 

Hälso och sjukvård betalar man skatt för plus att man betalar för besöken så varför då betala skatt och ärligt talat hur blir man behandlad av sjukvården egentligen... lasarettet kan jag förstå men att få vänta i dygn för att komma fram till sin vårdcentral det är fan skamligt om skattepengar går till detta... 

samhällskydd ha vilket jävla skämt i det här landet kommer brottslingar ut fortare än de haft rättegång det skjuts på öppna gator o.s.v så vad fan betalar vi skatt för ? 

Kultur och fritid ja det enda värt namnet att betala skatt för det är väl isåfall biblioteken och inget annat. 
Miljöskydd ja det skiter jag fullständigt i så vafan betalar vi skatt för när ingenting ändå går till det vi betalar det för. 

Så berätta för mig nu varför du tycker våra höga skatter är så bra i Sverige ? 
och ni som påstår att sänkta skatter inte hjälper någonting kan ju ta och fundera på hur det skulle kännas i er plånbok istället med lägre skatt ;) 

Ha det bäst & sänk skatterna! 


 


Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Oj, lite på krigsstigen tror jag=))

Svar: Kanske lite =)
Tommy

2015-03-26 @ 08:39:07
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Petra

Sv tack

Svar: =)
Tommy

2015-03-26 @ 08:49:52
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: emelie andersson

sv: haha ja visst är det :D

Svar: Ja hahah =)
Tommy

2015-03-26 @ 11:18:57
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Robin

Vad pratar du om?
Anledningen till att du inte fick gå klart grundskolan lär väll förmodligen ha att göra med att det inte fanns tillräckligt med resurser för att kunna utbilda dig. Samma problem finns idag och att sänka skatterna är inte det rätta alternativet! Vad hade du tänkt göra efter alla skattesänkningar? Menar du att det rätta alternativet är privatisering av skolor, sjukvård och till och med energi? Den enda punkten jag delvis håller med dig om är att försvarets beskärda del av skatten bör sänkas och istället omfördelas till mer behövande instanser.

Svar: ja varför inte privatisera allt så man får de vård man vill ha. och man får ju ut mer pengar med sänkta skatter så =)
Tommy

2015-03-26 @ 22:29:48
Postat av: Bintu Malm Fraser

Nu är jag ju ingen expert på skatter men jag skulle aldrig klaga på att jag betalar skatt. Jätte bra att man får komma till sjukhuset, att man får gå till tandläkaren gratis upp till 20 år och jag antar väl att vägarbeten betalas av skattepengar och likaså polislöner? Fri skola! Jag menar tänk om alla inte fick möjlighet att gå i skolan. Och en annan viktig sak är när man föder barn, om något går snett och barnet måste snittas ut för att klara sig så är man rätt nöjd att man får så många proffsiga personer på plats på direkten. Det är i alla fall inget jag haft råd att betala själv. Men som sagt jag är ingen expert men det finns säker massor av andra jätte viktiga saker pengarna går till oxå. Jag betalar gärna skatt.

Trevlig helg!

Svar: ja alla är ju olika =) travlig helg =)
Tommy

2015-03-27 @ 15:28:12
URL: http://bintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: