www.cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband! investerasmart.blogg.se - Blondinbella & Kissie på topp med fusk statistik ???

Blondinbella & Kissie på topp med fusk statistik ???

Två stor bloggare fast egentligen är dom ju inte det, deras besöksstatistik ligger nog inte ens på topp längre eftersom ingen av dom vågar acceptera kritiska kommentarer asså då menar jag kritik inte något elakt. 
 
Är alla bloggsidor liksom lite uppgjorda typ illuminati styrda det bestäms liksom vilka bloggar som ska synas och inte eller vad tycker ni? vet inte hur många gånger jag tipsat om min blogg ska få reklam men nej, istället får vi läsa samma gamla tråkiga saker om feminism som ingen ens vet vad det är i verkligehten, dagens feminister är ju en bunt manshatande idioter, men de som är för jämställdhet på allvar ni kan köra på, men ni som hatar män acceptera läget alltså jorden är till för alla!

Alltså tog ni toppbloggare så jäkla illa upp av att det var dags för nya på toppen av blogglistorna så ni vägrar acceptera mina kommentarer, asså min blogg är ju så mycket bättre en era ändå eller hur? borde ju kissie veta som snott inlägg av mig t.ex asså jag bryr mig inte om hon gör liknande tips eller om hon fått det av någon annan men tvivlar ju på det när hon blockar en på Instagram liksom och det enda jag gjort där är länka min blogg haha så man undrar ju om hon verkligen kopierat mitt inlägg då när hon gör så annars kunde hon väl sagt de var bara sammanträffande eller hur ? 

Och Blondinbella med sitt tjat om adhd har ett tips till dig läs den här boken adhd does not exist ! 
sen att dina företag går bra det är roligt jag unnar alla framgång men det beror knappast på adhd.... 


Ja och sen ni som blev sura på mitt inlägg om att diagnoser inte finns seriöst: JAG TYCKER OCH SÄGER VAD JAG VILL I MIN BLOGG, åsiktsfrihet och yttrandefrihet sen om ni inte tål att höra vad jag säger varför ens läsa min blogg. sen om ni blir arga o.s.v kanske ni borde räkna till 10 innan ni skriver ;) 

Och vart man än i bloggvärlden vänder är daniel paris med där :O asså just nu vet jag inte vad jag ska skriva förutom att ni borde sluta styra vilka bloggar som får synas :/ 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är så sant! Känns som att man inte kan ta sig upp i bloggvärlden längre utan att man ska var kompis med någon som redan är storbloggre!

Svar: Eller hur !
Tommy

2015-03-12 @ 09:52:16
URL: http://orsin.blogg.se
Postat av: Nathalie Tegelstam

Så sant, bra skrivet! :) kram

Svar: =) kram
Tommy

2015-03-12 @ 10:43:19
URL: http://nathalievictoria.com
Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

hmmm, du lär bli sur över att det jag kommenterar. Förmodligen lär du radera min kommentar efter att du läst den. Men det spelar ingen roll, då jag känner att jag är tvungen att dela med mig av mina tankar efter att jag läst ditt inlägg. Jag bör poängtera att inget av det som står är till dig som person utan din som driver bloggen, förstår du hur jag menar?

Hur som helst, för min del handlar det inte om illuminati elr ngt att vissa hamnar högre upp i bloggvärlden. Det handlar om att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och att kunna fjäska, locka till sig läsare och få de att stanna kvar. Kisse körde med provokation. Alla vet vem hon är, även om man inte följer hennes blogg. Därför är hon stor, t.ex. tog du och många andra upp henne, och då blir hon bara större för folk som inte vet vem hon är går och tar reda på det, vissa fastnar då och då får hon fler besökare.

Att du har lägre läsare än Kisse, kan kännas surt kanske. Iaf av hur jag tolkar ditt sätt att skriva i detta inlägg. Men jag kan ge dig en tröst; i bloggosfären så gäller det jävligt mycket konsumtion, värre n vad vårt konsumtionssamhälle är i stort i verkligheten. Du med ditt sparande är en motpol här, och det är inte många som vill göra ett samarbete med ett osäkert kort. Jag är själv en motpol. Även om jag är tjej så vill t.ex. inte underkläds-företag samarbeta med mig. Förmodligen för mitt kritiska tänk gällande genus och liknande. Bara för att statistiken för våra bloggar är lägre än de lite mindre seriösa bloggarna, innebär det inte att våra bloggar är sämre. Din är inte sämre bara för att Kissie kan skriva att hon köpte gula strumpor och få massa besökare och kommentarer, medan du kan skriva ett jätte genomtänkt inlägg och inte alls komma upp i samma nivå. Det handlar inte egentligen om kvalitén i bloggen, utan om att vara väldigt bra på att marknadsföra sig själv.

Och angående det där om feminismen. Manshatande kvinnor? Läs på om feminism, snälla. Feminister talar om att krossa patriarkatet, det är en banderoll man ofta ser. Det innebär dock inte automatiskt att feminister förespråkar ett matriarkaliskt samhälle, Så just det där du skrev där, gjorde att din tillförlitlighet sänktes enormt i mina ögon. Jag har svårt för bloggare som skriver utan att ha ngn fakta kring sina åsikter. Kommer manshatare in som ett anti-feministiskt argument, så tappar man mig helt. För min del så bryr jag mig inte om ngn tycker likt eller olikt mig, så länge man har anledningar att tycka som man tycker. Anledningar som inte bygger på fördomar, alltså. Kom med fakta så lyssnar jag och stannar kvar och läser om dina åsikter. Ska du tala om feminism och hur dålig den är, utifrån fördomar, så lyssnar jaga aldrig.

Hade du som anti-feminist kommit och argumenterat mot feminismen genom att säga ngt faktabaserat hade jag fastnat. Men att peka på ngn och säga att ngn är idiot och manshatare bara för att det är ngt du tror....

Detta är inget personligt menat som aagt, utan bara en förklaring på varför vissa kommer upp högre än andra här i bloggosfären. Vissa är bättre på att marknadsföra sin blogg och sig som person.

Sedan beror det också på vad för målgrupp man har. Din målgrupp, alltså de du riktar din blogg till, känns kanske liten. Jag som feminist ingår inte i den gruppen kan jag utifrån detta inlägg konstatera, och därmed tappar du ett flertal läsare, speciellt då det är en feministisk våg genom Sverige och resten av världen. Och majoriteten av de som läser bloggar är just tjejer.

Det handlar om att kunna läsa av situationen och bloggvärlden, och utifrån det försöka anpassa sina inlägg till vad majoriteten vill läsa. Mitt tips är; vill man ha en stor blogg så är man mer eller mindre tvungen att ändra på sig och konstant försöka bli gillad av majoriteten. Jag personligen skulle aldrig ändra mig, och därmed vill jag inte vara en storbloggare. Att bli stor skulle nog vara det värsta som kan hända. Tycker också du borde nöja dig med att inte vara en storbloggare. Man har mer frihet att vara den man är då :) Kör på din idé om en spar-blogg, även om det inte är

Svar: varför skulle jag radera kommentarer? så länge de inte är hot eller elakt kommer jag låta det stå, sen står det inte att alla feminister är det men de som kommenterar i tidningar och annat om att det är sjukt med hetro relationer och massa annat trams dom är ju det oavsett om du vill det eller inte.. sen har jag aldrig sagt att alla feminister är så men dem finns precis som i alla politiska högar finns det en del skräp oavsett vad man tycker lol . men slutet på texten du skrev gilla jag ;)
Tommy

2015-03-12 @ 10:57:48
URL: http://TheRevolt.blogg.se
Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

hahahaha men gud xD kommentaren var så lång att inte hela kom med HAHAHA. Fortsättningen (hahahaha):

även om det inte är uppskattat här i bloggosfären som ett "köpa-jätte-mycket-och-dyra-saker"-bloggar. Du borde vara stolt och inte bitter, över att du har en blogg som inte är som andras. Skit i storheten och kör ditt race, oberoende om folk gillar det eller inte.

Bloggosfären är väldigt homogen och det flesta av storbloggarna behandlar samma ämne (kolla bara blogg.ses startsida). tillhör man inte majoriteten blir man nästan automatiskt en minoritet. OCh minoriteten synd inte. Att vara en minoritet, behöver dock inte vara ngt negativt. Så stå fast vid din idé och syfte med bloggen, oberoende hur stor/liten bloggen är. En grej som du starkt kommer ha då, är dig själv. För hur villig är du att anpassa dig efter blogg-majoriteten? Jag personligen är 0%-villig. Jag kan känna lite som: gillar ngn inte mig eller min blogg så skiter jag i det, och ska ngn komma och hata så kan de äta mitt bajs.

Jaapp, lite för långa kommentarer nu, men ah! Hej då och ha en bra dag.

Svar: så mycket text du borde skriva en bok ;) ha en bra dag =)
Tommy

2015-03-12 @ 11:09:24
URL: http://TheRevolt.blogg.se
Postat av: Anonym

Du borde kolla upp det här med sökoptimering om du vill att din blogg ska synas och bli stor.
Det är också en av anledningarna till att vissa bloggar blir så stora (utan att man ens fattar varför)

Om du tex har din bloggbanner eller länk på en hemsida eller blogg med väldigt många följare och någon tex googlar på något som har med den bloggen att göra, tex skor, så kommer din blogg att komma högt upp i sökstatistiken oavsett om du skriver om skor eller ej. Hänger du med?
Kanske du redan kan det här. Men om inte, se till att samarbeta med en stor hemsida och ha din länk där så kommer du automatiskt få fler läsare!;)

Ha en fin dag!

2015-03-20 @ 06:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: