www.cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband! investerasmart.blogg.se - ADHD - ASPERGER Å ANDRA LÅTSAS SJUKDOMAR!

ADHD - ASPERGER Å ANDRA LÅTSAS SJUKDOMAR!

ADHD - ASPERGER Å ANDRA LÅTSAS SJUKDOMAR Ja jag vet inte hur många jag hört säga jag kan inte göra det å det för jag har ADHD - ASPERGER eller några andra sjukdomar, Varför kan vi alla inte bara erkänna detta Faktum ni vill inte göra det, Varför måste vi hitta på massa bokstavskombinationer för att säga att vi inte vill för helvete säg bara som det är du vill eller törs inte men att du inte kan för du har några Bokstäver på ett papper från en läkare knappast det är inte som du sitter i en rullstoll precis.... 


Dessa sjukdomar har gått för långt nu... varenda en har en diagnos och alla använder de som ursäkt för vad de inte kan göra..... 

Fan ni kan göra allt som alla andra sluta skyll på nån jävla sjukdom istället .... 

Ha det bäst även ni med låtsas sjukdomarna ;) 






Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Kul att läsa med tanke på att jag ska diagnosera mig för ADHD ju, har stora chanser och har många tecken på det, även ärftligt. Inget låtsas lek, sådant blir jag också förbannad på!

Sv; Hoppas på det åtminstone!

Svar: Och vad är det du behöver en diagnos till ? =) du behöver inte svara om du inte vill =)
Tommy

2015-03-10 @ 14:29:53
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Pauline

alltså, det är ju på riktigt, folk med "bokstavskombinationer" har det svårare på mycket och kan inte göra allt. Däremot kan jag känna att det blivit lite av en "modegrej" men jag tror mer att de är att det uppmärksammas mer idag, förr fick de ingen hjälp för man visste inte om det.

Svar: Så för att en doktor ger en några bokstäver på ett papper kan man mindre, varför sökte de till läkaren från början för slippa jobba antagligen ? eller fick de för sig å mig är det nog fel på hemsk samhälle då om inte alla är lika värda för dom är lite annorlunda ;)
Tommy

2015-03-10 @ 15:20:16
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Postat av: Mizca

Håller med både dig och skribenten "Pauline" faktiskt.
Det blir mer och mer och fler verkar bli stolta över att de får en diagnos. Kanske för att de då får hjälp för att klara sig men en del gör det nog bara för att få uppmärksamhet/för att ha nåt att skylla på som du skriver.

2015-03-10 @ 18:13:30
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Christian Brandin

Helt ärligt Tommy, tror du att psykiska sjukdomar inte existerar? Att en så komplex konstruktion som hjärnan fungerar likadant för alla? Vi har alla olika nivåer av signalsubstanser i hjärnan och olika förutsättningar för sjukdomar, både fysiska och psykiska. Jag förstår att du inte har någon direkt kunskap inom ämnet och irriterar dig på de som du tycker snyltar på samhället. Men du måste tänka längre än så för att förstå:) Jag rekommenderar att du t.ex läser en grundkurs i psykologi på nätet eller lånar en bok och pluggar in lite, så lovar jag att din världsbild kommer berikas och öppna upp nya tankar! Hoppas du har en fin kväll! :)

Svar: eller så kan du läsa en bok http://www.amazon.com/ADHD-Does-Not-Exist-Hyperactivity/dp/006226673X ;)
men visst rekommenderar du någon bra bok om psykologi och den finns tillgänglig på mitt bibliotek lovar jag att ge den en chans :) och hoppas du har en bra kväll själv =)
Tommy

2015-03-10 @ 18:15:29
URL: http://endagitaget.blo.gg/
Postat av: Tinker

Min teori är att du skrev det här inlägget för att få uppmärksamhet. Tycker du så här eller är det bara på låtsas? Är den här bloggen på låtsas? Det är så många som bloggar nu för tiden, de vill bara ha uppmärksamhet och slippa göra nåt vettigt med sin tid så de lägger tiden på att blogga istället fast de egentligen inte ens är bra på att skriva. Kan ni inte bara erkänna det?

Svar: vad du tycker om min blogg kan inte jag svara på och ja det finns många dåliga bloggar men min är bäst, finns säkert nån som behöver en diagnos men de flesta är bara lata.....
Tommy

2015-03-10 @ 23:01:16
Postat av: Christian Brandin

Jag ska kolla upp den, tack för länken! Jag ska klura lite på en bra bok så återkommer jag :)

2015-03-10 @ 23:05:31
URL: http://endagitaget.blo.gg/
Postat av: Anonym

Okej. Kan köpa att många med diagnoser använder det som undanflykter eller för att bli förstådda, okej, men att dem inte finns, nja kan tyvärr inte hålla med dig om,det finns människor som har diagnoser för att själva kunna ha mer klarhet i sig Själv och kunna koppla olika sätt att se på saker , hantera saker etc till.
Men att använda det som undaflykt för att slippa tråkiga/ eller jobbiga situationer! Så nerröstat! : )

2015-03-15 @ 13:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: